پرهیز از دامن زدن به شایعات در فضای مجازی/ تشکیل قرارگاهی برای آرامش

پرهیز از دامن زدن به شایعات در فضای مجازی/ تشکیل قرارگاهی برای آرامش

به گزارش  مازند روز به نقل از خبرگزاری فارس از مازندران، بحث ویروس کرونا نگرانی‌های بسیاری را در میان مردم ایجاد کرد به‌ویژه با طرح بحث تعطیلی مدارس اهمیت رعایت مسائل پیشگیرانه را بیش از پیش نشان داد.

همواره هر مشکل یا مساله‌ای که مطرح می‌شود در فضای مجازی به این موضوع دامن زده می‌شود که این موضوع بر نگرانی‌ها می‌افزاید اما بهتر است کمی به قبل برگردیم زمانی که فضای مجازی نبود درست است مطلع بودیم اما این میزان نگران نبودیم مثلا زمانی که بحث بیماری آنفلوآنزا و قبل‌تر بیماری وبا مطرح شده بود که خوشبختانه با توجه به توصیه‌ها توانستیم از این مشکلات گذر کنیم.

لازم است مردم توصیه‌ها و هشدارها را جدی بگیریم تا بتوانیم از این مشکلات نیز همانند گذشته عبور کنیم.

مهم‌ترین موضوع بحث آرامش و پرهیز از نگرانی و استرس است چراکه نگرانی نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه خود مشکلات متعددی در پی خواهد داشت.

*تشکیل قرارگاه رسانه‌ای پیرامون اطلاع‌رسانی شفاف درباره کرونا

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در حاشیه جلسه فوق‌العاده پدافند غیرعامل در گفت‌وگو با فارس، از ایجاد قرارگاه رسانه‌ای در ارتباط با ویروس کرونا در استان خبر داد.

عباس زارع افزود: این قرارگاه متشکل از ارشاد مازندران، صدا و سیما، رسانه‌ها، بسیج رسانه ، پلیس فتا، خانه مطبوعات و دانشگاه علوم پزشکی مازندران خواهد بود.

وی بیان کرد: در این قرارگاه تمامی اخبار حتی فضای مجازی رصد شده و اخبار و اطلاعات موثق در اختیار رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی قرار خواهد کرد.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی مازندران با بیان اینکه در این ستاد تمامی اطلاعات در ارتباط با ویروس کرونا رصد خواهد شد، خاطرنشان کرد: دغدغه اصلی پیشگیری است که امیدواریم با مطالبی که در حوزه پیشگیری منتقل می‌کنیم به ایجاد آرامش و کاهش دغدغه مردم کمک کند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: فعالیت این قرارگاه رسانه‌ای از سه‌شنبه آغاز خواهد شد.

اخبار مرتبط

پیام تسلیت سازمان فضای مجازی سراج به مناسبت درگذشت مرحوم نادر طالب‌زاده

نخستین کلینیک مادر، کودک و فضای مجازی

ارائه خدمات کتابخانه های عمومی قائم شهر در فضای مجازی

0 نظر

ارسال نظر

capcha